Matthew 5:11

Mακάριοί ἐστε ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς καὶ διώξωσιν καὶ εἴπωσιν πᾶν πονηρὸν ῥῆμα καθ’ ὑμῶν, ψευδόμενοι, ἕνεκεν ἐμοῦ·

Blessed are you when they insult and persecute you, and say all kinds of evil words against you falsely, for my sake.

Matt 5:11 [Textus Receptus (Elzevir) (1624)]12
Mακάριοί ἐστε ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς καὶ διώξωσι, καὶ εἴπωσι πᾶν πονηρὸν ῥῆμα καθ’ ὑμῶν, ψευδόμενοι, ἕνεκεν ἐμοῦ.

MSS: K, 1, 7 (f29r-v), 8, 43 (f17r-v), 44, 65, 72, 113, 201, 438, 439, 490, 500, 504, 700, 892 (f28v-29r), 2603

Matt 5:11 [Codex Sinaiticus (א or 01) (4th century)]
μακαριοι εστε οτα- ονειδισωσιν υμας και διωξουσιν· και ειπωσιν παν πονηρον καθ υμων ψευδομενοι ενεκεν εμου·

Matt 5:11 [Codex Vaticanus Gr. 1209 (B03) (4th century)]
μακαριοι εστε οταν ονειδισωσιν υμας και διωξωσιν και ειπωσιν πα- πονηρον καθ υμων ψευδομενοι ενεκα εμου

Matt 5:11 [Codex Ephraemi Syri Rescriptus (C04) (5th century)]
Mακαριοι εστε οταν ονειδισωσιν υμας και διωξωσιν και ειπωσιν παν πονηρον ρημα καθ υμων ψευδομενοι ενεκεν εμου

MSS: C, E, Δ, Ω

Matt 5:11 [Codex Bezae Cantabrigiensis (D05) (5th century)]
μακαριοι εστε· οταν διωξουσιν ϋμας και ονιδισουσιν· και ειπωσιν καθ υμων παν πονηρον ενεκεν δικαιοσυνης

Matt 5:11 [Codex Basilensis (E07) (8th century)]12r
Μακαριοι εστε͵ Οταν͵ ονειδισωσιν ϋμας ϗ διωξωσιν͵ και είπωσιν πα- πονηρον ρημα καθ ϋμων ψευδομενοι ενεκεν εμȢ·

Matt 5:11 [Codex Cyprius (Grec 63) (K017) (9th century)](20v) Δ
Μακάριοί ἐστε· ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς· καὶ διώξωσι καὶ εἴπωσι πᾶν πονηρὸν ῥῆμα καθ’ ὑμῶ-· ψευδόμενοι ἕνεκεν ἐμοῦ·

Matt 5:11 [Codex Campianus (Grec 48) (M021) (9th century)]27vc1
Μακάριοί ἐστᾶι ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς καὶ διώξωσι· καὶ εἴπωσι πᾶν πονηρὸν ῥῆμα κἀθ ὑμῶ- ψευδόμενοι· ἕνεκεν ἐμοῦ·

Matt 5:11 [Codex Washingtonianus (W032) (5th century)]11-12
(Μ)ακαριοι εσται οταν ονιδισωσιν υμας (και) διωξουσιν και ειπωσιν παν πονηρον ρημα καθ υμων ψευδομενοι ενεκεν εμου

Matt 5:11 [Codex Sangallensis 48 (Δ037) (9th century)]30
Μακαριοι εστε οταν ονειδισωσιν υμας και διωξωσιν και ειπωσιν παν πονηρον ρημα καθυμων ψευδομενοι ενεκεν εμου

Matt 5:11 [Codex Vaticanus Gr. 354 (S028) (949 A.D.)]24rc1
Μακαριοι εστε οταν ονειδισωσιν υμας και διωξωσιν· και ειπωσι παν πονηρον ρημα καθ υμων ψευδομενοι ενεκεν εμου·

Matt 5:11 [Minuscule 1 (12th century)]164v
μακάριοί ἐστὲ ὅτἂν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς καὶ διώξωσι· καὶ εἴπωσι πᾶν πονηρὸν ῥῆμα καθ’ ὑμῶν ψευδόμενοι ἕνεκεν ἐμοῦ·

Matt 5:11 [Minuscule 44 (12th century)]19v
μακάριοί ἐστε ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς καὶ διώξωσι· καὶ εἴπωσι πᾶν πονηρὸν ῥῆμα καθ’ ὑμῶν ψευδόμενοι. ἕνεκεν ἐμοῦ.

Matt 5:11 [Minuscule 72 (11th century)]11v
μακάριοί στε ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς καὶ διώξωσι καὶ εἴπωσι πᾶν πονηρὸν ῥῆμα καθ’ ὑμῶν ψευδόμενοι ἕνεκεν ἐμοῦ.

Matt 5:11 [Minuscule 109 (1326)]31r
μακάρϊοί ἐστε, ὅτἃν ὀνειδΐσωσϊν ὑμᾶς καὶ δϊώξȣσϊ καὶ εἴπωσϊ πᾶν πονηρὸν ῥῆμα καθ ὑμῶν ψευδόμενοι ἕνεκεν ἐμοῦ.

Matt 5:11 [Minuscule 113 (11th century)]32v
μακάριοί ἐστε ὅταν ὀνειΔίσωσιν ὑμᾶς καὶ διώξωσι· καὶ εἴπωσϊ πᾶν πονηρὸν ῥῆμα καθ’ ὑμῶν ψευδόμενοι ἕνεκεν ἐμοῦ.

Matt 5:11 [Minuscule 201 (1357)]16vc1
μακάρϊοί ἐστε ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς· καὶ διώξωσι· καὶ εἴπωσϊ πᾶν πονηρὸν ῥῆμα καθ’ ὑμῶν, ψευδόμενοι, ἕνεκεν ἐμοῦ.

Matt 5:11 [Minuscule 438 (12th century)]24v
Μακάριοί ἐστε ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς καὶ διώξωσι· καὶ εἴπωσι πᾶν πονηρὸν ῥῆμα καθ’ ὑμῶν ψευδόμενοι, ἕνεκεν ἐμοῦ.

Matt 5:11 [Minuscule 439 (1159)]15rc1
Μακάριοί ἐστε ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς καὶ διώξωσι· καὶ εἴπωσι πᾶν πονηρὸν ῥῆμα καθ’ ὑμῶ- ψευδόμενοι ἕνεκεν ἐμȣ.

Matt 5:11 [Minuscule 504 (1033)]18v
μακάριοί ἐστε ὅταν ὀΝειδίσωσιν ὑμᾶς καὶ διώξωσι καὶ εἴπωσι πᾶν πονηρὸν ῥῆμα καθ’ ὑμῶν ψευδόμενοι ἕνεκεν ἐμοῦ.

Matt 5:11 [Peshitta]
ܛܽܘܒ݂ܰܝܟ݁ܽܘܢ ܐܶܡܰܬ݂ܝ ܕ݁ܰܡܚܰܣܕ݁ܺܝܢ ܠܟ݂ܽܘܢ ܘܪܳܕ݂ܦ݁ܺܝܢ ܠܟ݂ܽܘܢ ܘܳܐܡܪܺܝܢ ܥܠܰܝܟ݁ܽܘܢ ܟ݁ܽܠ ܡܶܠܳܐ ܒ݁ܺܝܫܳܐ ܡܶܛܽܠܳܬ݂ܝ ܒ݁ܕ݂ܰܓ݁ܳܠܽܘܬ݂ܳܐ܂

Matt 5:11 [Old Syriac Curetonian (Codex Curetonianus Syriacus syc)]
ܛܘܒܝܟܘܢ ܡܐ ܕܪܕܦܝܢ ܠܟܘܢ ܒ̈ܢܝ ܐܢܫܐ ܘܡܚܣܕܝܢ ܠܟܘܢ܂ ܘܐܡܪܝܢ ܥܠܝܟܘܢ ܟܘܠ ܡܕܡ ܕܒܝܫ ܒܕܓܠܘܬܐ ܡܛܠ ܫܡܝ܂

Matt 5:11 [Old Syriac Sinaitic (Codex Sinaiticus Syriacus sys)]
ܛܘܒ̈ܝܟܘܢ ܟܕ ܢܗܘܝܢ ܣܢܝܢ ܠܟܘܢ ܒܢܝ ܐܢܫܐ ܘܪܕܦܝܢ ܠܟܘܢ ܘܡܐ ܕܐܡܪܝܢ ܥܠܝܟܘܢ ܕܒܝܫ ܡܛܘܠ ܫܡܝ ܕܝܠܝ܂

Matt 5:11 [Vulgate]
beati estis cum maledixerint vobis et persecuti vos fuerint et dixerint omne malum adversum vos mentientes propter me

Critical Apparatus :

(1) εστε : א, B, C, D, E, K, S, Δ, Ω, 1, 7, 8, 13, 33, 43, 44, 65, 72, 109, 113, 201, 438, 439, 490, 500, 504, 700, 892, 2603, Majority
(2) εσται : M, W

(3) ονειδισωσιν υμας και διωξωσι : K, M, 1, 7, 8, 44, 65, 72, 113, 201, 438, 439, 490, 500, 504, 700, 892, 2603
(4) ονειδισωσιν υμας και διωξωσιν : B, C, E, S, Δ, Ω
(5) ονειδισωσιν υμας και διωξουσιν : א
(6) ονειδισωσιν υμας και διωξουσι : 13, 109
(7) ονιδισωσιν υμας και διωξουσιν : W
(8) διωξωσιν υμας και ονειδισωσιν : 33
(9) διωξουσιν υμας και ονιδισουσιν : D

(10) ειπωσι : K, M, S, 1, 7, 8, 13, 43, 44, 65, 72, 109, 113, 201, 438, 439, 490, 500, 504, 700, 892, 2603
(11) ειπωσιν : א, B, C, D, E, W, Δ, Ω, 33

(12) παν πονηρον ρημα καθ υμων : C, E, K, M, S, W, Δ, Ω, 1, 7, 8, 13, 33, 43, 44, 65, 72, 109, 113, 201, 438, 439, 490, 500, 504, 700, 892, 2603, Majority, Peshitta (ܟ݁ܽܠ ܡܶܠܳܐ ܒ݁ܺܝܫܳܐ)
(13) παν πονηρον καθ υμων : א, B, Vulgate (omne malum adversum vos)
(14) καθ υμων παν πονηρον : D

(15) ψευδομενοι : א, B, C, E, K, M, S, W, Δ, Ω, 1, 7, 8, 13, 33, 43, 44, 65, 72, 109, 113, 201, 438, 439, 490, 500, 504, 700, 892, 2603, Majority, Peshitta
(16) OMIT ψευδομενοι : D

(17) ενεκεν εμου : א, C, E, K, M, S, W, Δ, Ω, 1, 7, 8, 13, 33, 43, 44, 65, 72, 109, 113, 201, 438, 439, 490, 500, 504, 700, 892, 2603, Majority
(18) ενεκα εμου : B
(19) ενεκεν δικαιοσυνης : D

 

Λ / Ε  :

M (f27vc1), S (f24rc1), Ω (f30c2), 1 (f164v), 7 (f29r-v), 13 (f8c4), 33 (f102r), 43 (f17r-v), 44 (f19v), 72 (f11v), 109 (f31r), 113 (f32v), 201 (f16vc1), 438 (f24v), 439 (f15rc1), 500 (f15v), 504 (f18v), 700 (f20v), 892 (f28v-29r), 2603 (f11r|25)

 

Tischendorf Mt 5:11 Tischendorf Mt 5:11

A Textual Commentary On Matthew 5:11

(a) Tischendorf, Westcott-Hort, and NA27 omit ῥῆμα based upon א, B, D and the Vulgate.

(b) The editors of NA27 were not convinced of the authenticity of ψευδόμενοι. According to Alford, it was omitted as superfluous. Internal evidence is against the omission. According to Bloomfield, it was probably misunderstood and thought unsuitable from being conjoined in construing with ἕνεκεν ἐμοῦ, and hence expunged, doubtless by the same critics as those who altered ἐμοῦ to δικαιοσύνης (see the reading in Codex Bezae). Thus the same copies which omit ψευδόμενοι have that reading, thus making the sentiment square with that at verse 10. The word could not be introduced into all the Greek copies but from a scholium, besides that the term is too elegant for a scholiast, but not for our evangelist, since besides the participle being so used with a verb of speaking in Homer and Plato, it is so used in another Jew, namely Josephus, Ant. vii. 11. 1, ἔλεγε, καταψευδόμενος, διδ. εἷναι αὐτόν, where the κατα in καταψευδόμενος refers to αὐτοῦ to be fetched from αὐτόν.

(c) ενεκεν δικαιοσυνης in D. Scribe of Codex Bezae who confused δεδιωγμενοι in line 1 with ψευδόμενοι in line 5 unintentionally omitted ψευδόμενοι and copied ενεκεν δικαιοσυνης in line 1 (Matt 5:10) instead of ἕνεκεν ἐμοῦ. The scribe also confused ονιδισουσιν with διωξουσιν. When the scribe pronounced to himself the words which he was transcribing, confusion arose over words having similar pronunciation as others. His faulty memory transposed ονιδισουσιν with διωξουσιν, and omitted ρημα. For ονιδισουσιν and διωξουσιν, the vorlage of Codex Bezae probably has ω instead of ου.

Hypothetical Vorlage of Codex Bezae:

Μακαριοι οι δεδιωγμενοι ενεκεν δικαιοσυνης͵
οτι αυτων εστε η βασιλεια των ουρανων·
Μακαριοι εστε οταν ονιδισωσιν υμας
και διωξωσιν καὶ ειπωσιν παν πονηρον
ρημα καθ’ υμων ψευδομενοι ενεκεν εμου

 

This entry was posted in 01. Κατὰ Ματθαῖον. Bookmark the permalink.

Comments are closed.